Aktuellt

Jaktia satsar på rörlig media och förstärker organisationen på flera viktiga områden

Pressmeddelandefrån Jaktia AB 2018-05-25

Jaktia satsar på rörlig media

Jaktia förvärvar filmkanalen ”Jaktpuls” och anställer Rasmus Liljeblad som Digital Chief Editor.

Rasmus som har fem egna hundar och jagar minst 200 dagar om året har gjort sig känd för den breda allmänheten genom att filma sina jakter och lägga upp dem på Youtube kanalen ”Jaktpuls”.

– Med Rasmus i teamet förstärker vi Jaktias satsning på rörlig media. Rasmus kommer att fortsätta på den inslagna vägen att filma genuina och verkliga jakthändelser men även utöka med större jaktreportage och produkttester. Med Jaktia i ryggen ökar vi förutsättningarna för Rasmus att på heltid kunna ägna sig åt att dela sina jakt-, fiske- och naturupplevelser på jaktia.se och kanalen ”Jaktpuls”, säger Jaktias VD Lars Martinsson.

Rasmus ingår även i Jaktia PRO Team och tillträder omgående i den nya rollen på Jaktia AB.

 

Jaktia förstärker ytterligare organisationen på flera viktiga områden

Mästerskytten Nathalie Larsson är ny samarbetspartner till Jaktia och ingår nu i Jaktias PRO Team. Att vara Jaktia PRO Team medlem innebär det för Nathalie att vara ambassadör för skytte och jakt. Med åtta SM-guld, två EM-guld, ett EM-silver och en fjärdeplats i OS i Peking 2008 så är vi väldigt glada att få hälsa Nathalie välkommen till Jaktia PRO Team.

Maria Göransson är nyanställd på Jaktia AB som produktadministratör och blir ansvarig för att digitalisera Jaktiabutikernas inköpsprocess. Digitalisering är mycket viktigt för öka tempot i Jaktias utveckling av franchisekonceptet och för att hjälpa butikerna att fokusera på kunderna. Maria kommer närmast från Tools Sverige AB.

 

Jaktia är Nordens största franchisekedja när det gäller jakt- och fiske med 35 butiker i Sverige och 16 butiker i Norge. Läs mer om oss på www.jaktia.se

För ytterligare information kontakta:

Lars Martinsson, VD, Jaktia AB

Tel. + 46 31- 26 40 01

[email protected]

 

Jaktia Sporting Cup 2018

 

Välkomna att deltaga i JAKTIA SPORTING CUP 2018

Klasserna skjuter tillsammans men tävlar var för sig. De tre bästa resultaten räknas till finaldagen.

Sportingstigen består av sex stationer, med fyra duvor på varje station (dubblé eller skottsdubblé). Cupfinal två varv. Licenserade skjuter alltid två varv.

Varje startande får starta så många varv han eller hon hinner under tävlingsdagen. Gäller ej cupfinalen.

Alla som startar i finalen är med och tävlar både för hela cupen och dagens bästa resultat.

Skytt har rätt att deltaga på finaldagen om han/hon har skjutit minst en deltävling.

Finaldagen är det två varv, för alla klasser. Max 1st serie per varv. Gäller alla klasser. 

Anmälan/starttider:

Anmälan börjar kl. 09.00. Tävlingsstart kl. 10.00 fram till kl. 13.00. Gäller samtliga tävlingar. 

Startavgift:

Startavgift 180kr med ammunition, 140kr utan ammunition. Kostnad för Junior upp till och med 20år: 140kr med ammunition och 100kr utan ammunition.

Klasser:

Licenserade skyttar

Olicensierade skyttar (jaktklass)

Dam

Junior – 20 år 

Final:

Tenhult 17/6 (ca. 1mil öster om Jönköping)

Deltävlingar:

llekullen 29/4

Nässjö 5/5

Norrahammar 6/5

Tenhult 12/5

Skövde 13/5

Växjö 19/5

Skillingaryd 27/5

Aneby 2/6

Ljusterö 2/6

Roslagens jsk 3/6

Ulkeröds Gård 6/6

 Banan:

Alla duvor ska vara skjutbara med skeetborrning i övrigt gäller svenska skyttesportförbundet, Lerduvesektionens regler för lerduvegren, Engelsk Sporting.  

Poängfördelningen:

5 poäng för deltagande i tävlingen

+ 3 poäng för dagens bästa resultat

+ 2 poäng för dagens andra bästa resultat

+ 1 poäng för dagens tredje bästa resultat

Jaktia expanderar och siktar på etablering av 30 butiker i Norge

Sedan några år tillbaka visar Jaktia AB upp en starkt växande distribution av nya butiker i Sverige. Nu satsar bolaget stort med expansion utanför Sveriges gränser och startar upp nya butiker i Norge.

– Planen är att omsätta en miljard kronor i butiksledet till 2020, fram tills dess är målet att etablera 30 nya butiker i Norge till 2019, säger Lars Martinsson VD Jaktia, Sverige.

Jaktia är ett av Sveriges främsta franchiseföretag inom jakt och fiske med 37 fysiska butiker i Sverige med en omsättning på 420 miljoner kronor i butiksledet. Nu expanderar Jaktia och tar sig in på marknaden i Norge där 20 nya butiker är under uppstart, med det långsiktiga målet om att starta 30 butiker fram till 2019.

– Etableringen i Norge är ett led i en större satsning där vår målsättning är att etablera oss i norra Europa och övriga Norden. Det är en fantastisk resa som har tagit sin början och vi ser fram emot att öppna upp våra nya butiker i Norge, säger Lars Martinsson VD på Jaktia, Sverige.

VD i det norska bolaget blir Morten Krogh, tidigare försäljningschef på Schou AS som är Norges största jakt och fiske-grossist och en välkänd profil inom branschen, både i Sverige och Norge.

– Det känns otroligt spännande och roligt att få vara en del av resan som Jaktia gör just nu, det är ett av Sveriges främsta jakt- och fiskeföretag som verkligen ligger i framkant och satsar. Det känns som ett naturligt steg i bolagets utveckling att expandera i Norge, säger Morten Krogh.

De senaste åren har Jaktia haft en tillväxt på mellan 20-30 procent och har hittills i år haft en tillväxt på 12 procent, i befintliga butiker. Med de nya butikerna i Norge ser man fram emot en spännande utveckling där fackhandeln fortfarande står i fokus.

– För oss är det viktigt med fysiska butiker trots att näthandeln är på ingång. Vi vet att jägare och fiskeintresserade vill komma in i butiken för att se och känna på de tillbehör och redskap som de behöver för att fullända deras jakt- och fiskeupplevelse. Med de nya butikerna kommer vi att kunna öka inköpsvolymerna och fortsätta att erbjuda våra kunder det allra bästa inom jakt och fiske, säger Lars Martinsson.

 

Jaktia är Sveriges största butikskedja för jakt- och fiskeutrustning och består för tillfället av 37 butiker från Sjöbo i söder till Kiruna i norr. För oss är jakt och fiske en livsstil som handlar om frihet, gemenskap, naturupplevelser och utmaningar.